loading...
عشق اول
hamid بازدید : 135 شنبه 08 مهر 1391 نظرات (0)

 

گفتم  چو کشتی ام چه دهی خونبهای ما   ***   گر خونبها کنند تقاضا برای ما
 
گفت هزار چون تو به میدان عاشقی   ***   سر می بریم و خون نچکد بر قبای ما
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
ای دل اگر سری بودت نه به پای یار   ***   خاکست بر سری که ندارد هوای یار
 
سر محترم بود که سپاری به پای دوست   ***   جان را بها بود که نمایی فدای یار
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
گفتمش فریاد من بر تو اثر دارد مگر؟   ***   گفت عاشق از غم معشوق خبر دارد مگر؟
 
گفتمش جان و دل و دین می نهم در پای تو   ***   گفت راز عشق معنایی دگر دارد مگر؟
 
گفتمش سر می نهم چون خاک ره بر مقدمت   ***   گفت عاشق در پی معشوق سر دارد مگر؟
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
بت بی نقش و نگارم جز تو دگر یار ندارم   ***   تویی آرام دل من مبر ای دوست قرارم
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
در میکده عشاق یک نوش هم سهم ما نشد   ***   نصیب ما بازار گرم عاشقی ها نشد
 
حسرت به دل شدیم و این من ما نشد   ***   یک گره از کلاف درهم ما وا نشد
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
عطر گیسوی توٍأم کرده معطر نه گلاب   ***   مستم از باده عشق تو ، نه از جام شراب
 
تیر عشق است که فریاد مرا کرده بلند   ***    این یار است که در جان من افکنده عذاب
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
عشاق اگر از سختی ایام بمیرند   ***   دست طلب از دامن معشوق نگیرند
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
روم آنجا که آن معرکه قامت آنجاست   ***   هر کجا دوست بود جای اقامت آنجاست
 
گرچه من طالب خلوتگاهم اما به تبع یار   ***   روم آن جای که اوست که امن و سلامت آنجاست
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
دل اگر در کف صدها شده دلدار جداست   ***   همه گیتی اگرت یار بود یار جداست
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
گر چه گل زیباست در صحن دل انگیز چمن   ***   بوی جانبخش گلاب از غنچه های پرپر است
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
دوای عمر مرا دوستان همی جویند   ***   بقای عمر من ای دوستان فنای من است
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
ز گرد راه درآمد سوار غم   ***   بگو فرود آید که آشنای من است
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
بس که زیباست سخنی از رخ زیبایش نیست   ***   سخنی در خور چشمان فریبایش نیست
 
سینه تنگ من و عشق رخ او؟ هیهات   ***   که او بزرگ است و به کنج دل من جایش نیست
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
دشمنی را دشمنی با خنجر خونخوار کشت   ***   دوستی را دوستی از حرف ناهنجار کشت
 
مطلبی دارم ز تو می پرسمش پاسخ بگوی   ***   زین دو کدامین کشته را دشوار کشت
 
کشته دشمن چه غم دارد که دشمن دشمن است   ***   گریه بر آن کشته باید کرد که او را یار کشت
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
بیا ای یار سرو قد ، سرو قامت   ***   که از قامت به پا سازی قیامت
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
آن سفر کرده که جز عشق من اقرار نکرد   ***   دیدی ای دل که دگر یاد من زار نکرد
 
گفت می روم از کوی تو تا غم نخوری   ***   برفت اما غمش از وادی دل بار نکرد
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
دوست وقتی که حرف از ترک دلبر می زند   ***   نیست دوست ، دشمن است ، از پشت خنجر می زند
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
گاه دشمن زخم پیکر بی شمارم می زند   ***   گاه دلبر از کنار خود کنارم می زند
 
دشمن گر میزند شمشیر دشمن دشمن است   ***   درد آنگه پیچیدم در دل که یارم میزند
 
با کمند زلف بندم می نهد بهر دست و پای   ***   بعد با تیر محبت چون شکارم می زند
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
خواب از چشم خواب آلود ما شد برکنار   ***   زانگه که خواب راحت کرد یار ما با اغیار
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
تا دیده هست روشن و تا پای استوار   ***   جز یار کیست در خور و جز عشق چیست کار؟
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
گمان کردم که با من همدل و هم دین و همدردی   ***   به مردی با تو پیوستم ندانستم که نامردی
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
خدایا به دل یارم غم مده   ***   قد چون سروش را خم مده
 
آنچه برایش بهترین است   ***   حتی یکی را کم مده
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
در جوانی حاصل عمرم به نادانی گذشت   ***   از بر چشمک و لبخند دلبران آنی گذشت
 
لیک پس فرسودگی که در طلب یار شدم    ***    چشم و لب دلبران از من به آسانی گذشت
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
زمینی و هوایی ست پیون رگ و ریشه ما   ***   از هیچ ندارد هراس دل عاشق پیشه ما
 
گویند کار هر کس نیست ره مردان بیشه عشق   ***   هر که از جان گذرد ، گذرد  از بیشه ما
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
پری رویان خوشتر زیار من در یابید مرا   ***   وز عمق چه عشق به در آرید  مرا در امان دارید مرا
 
از عشق پریچهری پریشانم بِه ز یار بیارایید مرا   ***   مُردم از بی اعتنایی های او از نو به جان آرید مرا
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
دوش یکی دل در دل من داشت دل نپائیدش   ***   در صبح سحر نعره ای زد دل چون بیابیدش
 
لرزید و رمید دل پریچهر از دل خونم   ***   دلی کز عشق بلرزید مبادا دل بنامیدش
 
 
******InLoveU.rozblog.com******
 
 
هزار ره بروم به بوی تو   ***   سحر ای کاش رسم به کوی تو
 
گرفتار هزاران گنهم   ***   بگذر از من خجلم ز روی تو
 
 
******InLoveU.rozblog.com******

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 18
  • بازدید کلی : 5,901
  • کدهای اختصاصی